Friday, February 4, 2011

18 tolong ingatkan aku


assalamualaikum
konnichiwa minna san


*maaf penggunaan kata "aku" di dlm en3 ni*


sekadar berkongsi ilmu sempena hari jumaat yg mulia..


4 perkara yg tersurat & tersirat

ingatkan aku perkara baik yg dilakukan org kepadaku
*supaya kita sentiasa ingat budi baik org kt kita*

lupakan aku perkara x baik yg dilakukan org kepadaku
*supaya kita x pikir nk balas perkara x baik kt org*

ingatkan aku perkara x baik yg dilakukan aku kepada org
*supaya kita x lupa dosa kita lakukan kt org*

lupakan aku perkara baik yg dilakukan aku kepada org
*supaya kita x ungkit budi baik kita kt org*


mampukah kita laksana 4 perkara tuu?
apa2 pun, kita usaha sebaik mungkin ;)
selamat beramal..


p/s: kt mana ada jual saku penyeluk masa?
klau ada nk beli satu laa, mcm best jaa...

source: pic remember (http://testi.iluvislam.com)


18 shuriken:

Anisa Hang Tuah said...

taheng desune...

NuSaNa NoSa 91 said...

oleh itu, sama-samalah kita saling mengingati.. ^_^

caliph shuriken said...

anisa chan ^^

caliph shuriken said...

keen..
hrp bgitu laa ^^

eRza farEeha said...

n3 y bermakna....
trima kasih caliph!

caliph shuriken said...

no problemo erza ^^

sarah abadan said...

tolong ingatkan aku~~ kisah kau tersedar~~ dengan saku penyeluk masa~~~ wohoo~
best lagu ni...kehkeh

caliph shuriken said...

owh.. awk ada jual saku penyeluk masa ek? hikk...

Hamba Ilahi said...

ini pesan imam ghazali..

insyaAllah, kita sama-sama berpesan.

penulisan terbaru saya: saya kekal di Mesir buat masa ini


tutorial hebat: tips blogger terhebat yang saya tak pernah dengar mana-mana otai sebut setakat ini

caliph shuriken said...

arigatou bgtau sumber pesanan ni.. dgr dlm majlis ilmu kt masjid tp x tau sumbernya ^^

::astonishing az:: said...

terlupa la dah komen ke blum..hehe

caliph shuriken said...

blom laa.. ni 1st comment awk, hikk...

mizzapple said...

terima kasih infonya. :)

caliph shuriken said...

sharing is caring ^^

Yuni Aisyah said...

thanx caliph cz tolong ingtkan yuni..:)

caliph shuriken said...

no problemo yuni..
arigatou sudi sggah sini ^^

perondajaketbiru74 said...

tolong ingatkan gua jugak erkk dan juga Anna Rafali sekali muahaha..

caliph shuriken said...

baikk.. anna rafali mmg patut ingat slalu ni, hukk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...