Thursday, March 17, 2011

20 x bole makan ni


assalamualaikum
konnichiwa minna san

petang tadi rehat2 kt depan umah..
nampak satu objek unik.. uikk, apa benda tu?
kasi snap pic dia :)

snap pic guna hset.. x kamera DSLR, hukk..

emak sy ckp ni nanas hutan
tapi x bole makan tau..

minggu lepas ada yg saiz besar sikit..
tapi x sempat snap pic..
yg ni baru punya saiz still kecik..

apa yg best dgn pokok nanas hutan ni?
diorg ckp klau jenis ada duri tajam..
'benda' x suka tunggu kt situ..

owh cmtu ka..
x kisah laa asal x kaco kami sdah..


dulu ada pokok bonsai.. 
tapi ada 'benda' plak dok syok tunggu kt situ..
so dh buang jauh2.. nti takut plak shin chan & himawari tuu...


p/s: arigatou nuffnang sudi tempek new BE kt sini
nti tempek byk2 lagi ok ;)

20 shuriken:

Misz-sakura said...

Wah..up traffic utk earning caliph ! Bestnya, dpt dpt BE ? Eyh? Nanas tu ad 'benda' maksudnya makhluk ghaib yg tunggu ? Bukan sbb beracun ?

caliph shuriken said...

arigatou sakura hime.. bru jaa dpt tadi ^^

yup, 'benda' tu.. x sbb beracun, hukk...

.:reine:. said...

comel nanas..hihi

caliph shuriken said...

sbb tu sy snap pic ni, hikk...

Rose Johari said...

Owh, yeke? klu tumbuhan jenis yg ada duri "benda" tu x suka tunggu kat situ?

Nway, congratz cez dpt BE...hihi ;)

caliph shuriken said...

yup, jenis ada duri amat pantang utk 'benda' tu..

arigatou, hrp2 awk pun dpt BE ^^

nano said...

apa ke benda yg 'benda'tuh?

alexa yussida said...

owhh jd ni bukan buah utk makan eh?mcm baru taw function ie..huuu

Dilla Nur said...

tapi mmg pnah dgr gak yang kalo simpan pokok tajam, benda tu x dok ctu...ada sorg membe letak pokok cactus dlm bilik kat hostel...die ckp mak die gtau camtu...huhu...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

la..nmpk cam best je nenas ni.x leh mkn ke?BE???lama dah x dpt BE tau!

caliph shuriken said...

nano..
'benda' tu ada tunggu situ tapi awk x nampak sbb dia makhluk alam ghaib...

caliph shuriken said...

yuss..
jenis ni x bole makan sbb x nanas biasa tuu, hukk...

.::: Princess MOMOY :::. said...

giler comel nanas hutan tu
tapi nape x boyeh makan dear
mabuk ker?


Setelah hadapi gempa, tsunami dan radioaktif | Jepun bakal hadapi gunung berapi!"

Tsunami Jepun Telah Mengubah Sedikit Kedudukan Matahari | Tanda Kiamat Makin Hampir"

caliph shuriken said...

dilla..
tapi pokok bonsai yg sy buang tu jenis cactus.. 'benda' tu dok situ sbb pokok tu cntik wlaupun ada duri.. ntah 'benda' tu pilih pokok kot, hukk...

caliph shuriken said...

kak LM..
mmg nampak best tapi diorg ckp jenis ni x bole makan..

BE tu baru dpt kelmarin.. yg lain2 dh lama jadi ME, hukk...

caliph shuriken said...

dear..
nampak kiut kn.. tapi diorg ckp x bole makan.. x pasti apa jadi klau makan jgak, huh..

p/s: klau dlm hutan, x semua buah yg nampak cntik bole dimakan sbb beracun.. klau ada binatang makan buah tu, baru kita bole makan jgak ^^

Bulan said...

penah tgk nanas hutan tue.cumil je.ahaks

caliph shuriken said...

mmg kecik kiut jaa, hikk...

Yuni Aisyah said...

nak makan la nanas hutan nie..:P
agak2 mati x.??ehehe

caliph shuriken said...

koma kjap kot, hukk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...