Tuesday, October 16, 2012

62 wall of sharing is caring (part 2)


assalamualaikum
konnichiwa minna san

*source: wall fb

baru2 ni sy ada jumpa sesuatu yg menarik kt wall fb
secara ringkas, en3 ni berkaitan dgn ayat kursi
banyak kelebihan diberi kpd pengamalnya..

sy tertarik pada #5
baca setelah solat,
maka jarak antara kamu & syurga hanyalah kematian..


memang terbaik klau kita guna fb cara positif
kongsi yg elok2, hepi ending nanti pun elok jgak
selamat beramal semua..


p/s: jom kumpul saham akhirat...

62 shuriken:

Cik Yaya said...

betul..yaya pon ade bca..bnyk lg klbihan dia kan..tp bca tu pon kene phm mkne..bkn bca kt mulut je..kan en.caliph.. ^_^

-same2la kita amalkan-

azie namico said...

Klu kita gunakan saluran yg betul dekat fb memang bole mendatangkan manfaat pada semua....

apa pun selamat beramal...thanks sharing is caring...ahaks !

caliph shuriken said...

yaya..
yup, ada byk lagi kelebihannya & sy ada set link utk maknanya skali ^^

caliph shuriken said...

azie..
sama2 kita manfaat fb ke arah kebaikan..
no problemo ^^

miz ruha said...

jom baca selalu!! ^_^

abah cakap baca ayat kursi aje dapat pahala.
abah cakap lagi kalau baca ayat kursi sambil berniat (cth:minta kesembuhan) lagi baik. ^_^

aiNa yaZiD said...

jom sama2 mantap kan ilmu dan pahala akhirat. Thanks 4 sharing. Nice post.. Selamat beramal. =)

Dyla Qistina said...

Tambah sikit,

1. Barang siapa membaca ayat Al-Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya, Allah SWT mewakilkan dua orang Malaikat memeliharanya hingga subuh.

2. Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir setiap sembahyang Fardhu, dia akan berada dlm lindungan Allah SWT hingga sembahyang yang lain.

3. Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut dan barang siapa membacanya ketika hendak tidur, Allah SWT memelihara akan dia ke atas rumahnya, rumah jirannya dan ahli rumah-rumah di sekitarnya.

4. Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap2 sembahyang fardhu, Allah SWT menganugerahkan dia setiap hati orang yg bersyukur, setiap perbuatan orang yg benar, pahala nabi2 serta Allah melimpahkan padanya rahmat.

5. Barang siapa membaca ayat Al-Kursi sebelum keluar rumahnya, maka Allah SWT mengutuskan 70,000 Malaikat kepadanya – mereka semua memohon keampunan dan mendoakan baginya.

6. Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir sembahyang Allah SWT akan mengendalikan pengambilan rohnya dan dia adalah seperti orang yang berperang bersama Nabi Allah sehingga mati syahid.

7. Barang siapa yang membaca ayat Al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah SWT berkenan memberi pertolongan kepadanya.


Taken From : http://www.akusijebat.my/2012/02/agama-kelebihan-membaca-ayat-kursi.html

Joommmm!

IntaNBerliaN said...

perkongsian yg sangat bagus.. 7k malaikat akn jg kita bila keluar rumah..

thanks yer caliph.. kongsi dgn akak :-)

eLL said...

insyaAllah akan cuba di amalkan. thanks for sharing

ayut said...

:) manfaat berFB..baik yg kita buat,kebaikan juga kita dapat...thanks sharing caliph! ^^

Niswatus Solikah Samik said...

noted! insyaAllah akan lebih kerap amalkan! :)

Cik Nur said...

terima kaseh sudi berkongsi..
ayat kuri ni, mudah dan baik untuk di amalkan.. :)

.::: Princess MOMOY :::. said...

terima kasih dear shuriken =)

unsecretostory said...

Subhanalllah banyak kebaikan dia . Selain dapat pahala ada jugak ganjaran2 laen yg kita xsedar :)
Nice sharing . Inshaallah sama sama kita amalkan .

caliph shuriken said...

ruha..
btul tu.. ayat kursi mmg banyak kelebihan ^^

caliph shuriken said...

aina..
insyaAllah, sama2 amalkan.. sharing is caring ^^

caliph shuriken said...

dyla..
yer, btul tu.. nice sharing ilmu..
sama2 kita amalkan ^^

caliph shuriken said...

kak ina..
insyaAllah, kita ada 70k bodyguard bila kuar umah..
no problemo.. selamat beramal ^^

caliph shuriken said...

kak ell..
selamat beramal ^^

caliph shuriken said...

ayut..
yup, btul tu.. owh, no problemo ^^

caliph shuriken said...

anis..
selamat beramal ^^

Puteri Kasih said...

kalau kita gunakan alam maya ini dengan cara yang betul..memang banyak manfaatnya :)

caliph shuriken said...

nur..
momoy..

selamat beramal yer ^^

caliph shuriken said...

faten..
yup, mmg byk kelebihan klau amal ayat kursi ni ^^

Mia Liana said...

selalu baca... tapi tak kira berapa... heheheh baca dalm hati je...

Sop Nama Saya said...

nice sharing bro
sama2 kita berdakwah :)

Irna ahmad said...

Mari selalu membacanya :)

caliph shuriken said...

kak mia..
yer laa kn, sy pun x kira baca brapa kali, hikk...

caliph shuriken said...

sop..
sharing is caring.. insyaAllah ^^

caliph shuriken said...

irna..
selamat beramal ^^

Secrets of A Teenage Girl said...

aah, kalau kita guna fb untuk share ilmu2 mcm ni pun bgus jugak. dpt jugak tambahkan saham akhirat kan w/pun sikit.

mmg byk kebaikan ayat kursi ni ya. jom amalkan ;)

caliph shuriken said...

yer laa kn, harap2 begitulah..

selamat beramal, lyana ^^

TiranaAduka said...

salam kstaria baja merah./
Eh betul ke tu caliph..musi musi.

Thanks sudi kogsikan.

Tinta Lana said...

Salam.

Memang banyak sebenarnya kelebihan ayat kursi. Dan, ayat ni antara yang pulang mudah diingati dan diamalkan.

caliph shuriken said...

tirana..
panggil kamen rider pun ok, hikk.. no problemo, bro ^^

caliph shuriken said...

lana..
wslm.. yer btul tu.. selamat beramal ^^

syiela said...

thanks ye caliph...

akak amalkan lepas ni :)

Ann Ishak said...

alhamdulillah, semoga kekal menjadi amalan kita seharian

caliph shuriken said...

kak syiela..
no problemo.. selamat beramal ^^

caliph shuriken said...

ann..
insyaAllah ^^

khairul said...

betul tu Caliph..

Aida Omar said...

paling tacing no 1 dan 4.. betul2 jadikan FB sebagai bonus untuk dapatkan pahala sesambil berdakwah dan menyampaikan ilmu :)

caliph shuriken said...

aida..
kita share ilmu dgn kawan2 ikut kemampuan ^^

the malay male said...

tq

shuhadaothman said...

nice sharing caliph. boleh slalu amalkan lps ni :)

caliph shuriken said...

shu..
selamat beramal ^^

shiyda said...

betol tu , alhamdulillah , saya selalu amalkan tiap-tiap hari :)

caliph shuriken said...

bgus laa cmtu, shiyda ^^

trah zain said...

nice sharing caliph (^___^)

caliph shuriken said...

sharing is caring ^^

Edy Fee said...

hehehe bace boleh..tau maknajujur mmg tak..hayati susah

azizah :) said...

InsyaAllah akan jijah amalkan.. selalu baca sebelum tidoo..
tq sharing caliph! memang berguna..

caliph shuriken said...

edy..
sy ada letak link kt en3 utk view makna skali ^^

caliph shuriken said...

jijah..
bgus laa cmtu.. selamat beramal ^^

Sop Nama Saya said...

skrg ni Sop tgk ramai rakan2 yg mula berkongsi ilmu2 yg baik di FB :)
tahniah kpd semua

caliph shuriken said...

sy dh lama tgk perkara cmni.. smoga beri manfaat kpd semua kn ^^

Kasih Salina said...

sama2 kita kumpul saham akhirat..

caliph shuriken said...

insyaAllah ^^

Fiza Suhaimi said...

assalamualaikum caliph ^^

MasyaAllah.. sungguh besar ganjarannya apabila seseorang mengamalkan membaca Al-Kursi ni.. sampai ada kisah tentang cerita seorang perempuan yang selalu membaca ayat Kursi ni kan caliph..

apa-apa pun terima kasih caliph utk perkongsian dan peringatan sesama kita semua.. :)

caliph shuriken said...

wslm, fiza ^^
mmg byk kelebihan diberi kpd pengamal ayat kursi.. selamat beramal...

shidaR said...

nice sharing liph :)

caliph shuriken said...

no problemo, shida.. selamat beramal ^^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...